Wednesday 9 November 2011

pempuan pangkat tinggi, lelaki pangkat rendah. ad problem ke??

assalamualaikum.

tajuk atas tuh rase nye da ramai yang buat entry pasal pempuan lebih dari laki, pempuan pangkat lagi tinggi, pempuan bos laki pekerje bawahan, macam macam lah. just yang takde orang pertikai nye, pempuan lebih tinggi dari lelaki dari segi inci. sebab nye cite rase terletak pade diri masing masing and paling penting orang tua cakap laki rendah dari pempuan murah rezki. jeng jeng jeng. hikhik.

tapi even dah ramai pon. tapi i have to do this entry also. sebab someone ask me to do this entry. plus aku tak hengat sape ntah yang pernah buat entry neh. and paling paling penting aku malas nak pegi cari kat blog mane yang buat entry pasal neh. tetttt.



ade problem ke lau satu pasangan toh bini pangkat nye lagi tinggi dari laki dye??

ekceli everything yang berlaku kat atas dunia neh ade pro and contra nye tersendiri. takde ape kat atas dunia ni molek je sokmo. awan terang pon ade hujan ribut nye. tapi lepas hujan tuh kelua lak pelangi. ye dak??

makne nye keburukan dan kebaikan yang berlaku kat sesuatu perkare tu ad hikmah yang allah da tetap sejak azali lagi. okey memang this entry is just about pandangan aku sendiri pade bende alah tuh. pade aku not a big deal pon lau pempuan tu lagi tinggi pangkat nye dari lelaki. TAPI, bergantung lah pade seseorang toh die pandang perkare ni macam mane kan.

perempuan, walau setinggi mane pon pangkat nye kat tempat keje. dia tetap isteri yang ade tanggungjawab nye pade laki and anak2. 

lelaki, walau serandah mane pon pangkat die kat tempat keje. die tetap ketua dan pemimpin pade isteri ngan anak2 die.

tak berubah lansung pon bende tuh. yang masalah nye sekarang personaliti atau watak pempuan ngan laki toh.  kalau pempuan tu ley terima laki die macam tu, pempuan tu ley hormat laki die tanpe pandang pangkat yang die pegang kat tempat keje masing2, pempuan tu tak merungut tentang ape yang laki die mampu sedia kan. okey cukup lah. rase nye takde masalah pon.

tapi pempuan ni kekadang ade perangai burok nye. jadi pandai pandai lah korang(lelaki) mendidik bini tu jadi bini solehah.



ade jugak setangah lelaki yang rase rendah diri pade isteri nye. pade hal isteri takde pape hal. so bile situasi neh jadi. harap2 isteri jangan lah kuat mengungkit sangat. korang yang pilih jalan tu kan. korang kene lah sabar. bantu laki untuk cari mutu, kualiti and nilai pade diri deorang. tapi jangan sampai deorang tertekan. kang lari laki ko tu. ko jugak yang nanges tendang dinding nanti. ^___^

maybe issue neh akan jadi masalah pade pempuan yang bermate duit. n aku akui memang payah dan susah nak cari pempuan yang jujur and ley terima lelaki tu lau laki tu penanam anggur terhormat.

tengok tu aku cakap penanam anggur terhormat kan. sori sesiape yang terase. tak perli sesiape.

so as long as u have job, maksud aku yang halal. insyaallah. bende ni takde masalah. korang da usaha kan. so lau itu sahaje kemampuan nye. aku rase pempuan lebeh hargai nye.

aku memang tak akan senarai kan kebaikan n keburukan bende alah neh. sebab sekarang aku bukan jawab exam owkay!! so bile korang bace ape yang aku nulis neh. memandai lah korang pikey ape baik burok nye bende neh. korang pon dah cukup beso untuk menilai kan.

ni je lah pendapat aku yang dapat aku ulas sekarang. dah tak tau nak ulas lebih lebih dah. lagi pon aku blom kawen lagi. aku tak tau keperitan and nikmat sebuah rumah tangge tu lagi. pendapat aku bagi pihak orang yang tak berkeluarge lagi. tapi mungkin orang yang da jadi isteri n ibu lain pendapat nye. bergantung pade individu kan aku cakap tadi.

so lau korang ade pendapat tersendiri, comment lah kat bawah. jangan malu2. buat macam belog sendiri eh. mekacih sebab bace entry neh. ^__^

No comments:

Post a Comment