Wednesday 2 November 2011

saye suke awk. awk ni tak reti bahase ke??

assalamualaikum.

kasar tak tajuk kat atas lau korang nak cakap kat orang yang korang suke?? tapi lau dah tak reti2 bahase sakit jugak rase nye hati kan. tol tak.?? aku tak pernah lagi rase dan alami, menyukai someone untuk bertahun tahun lame nye. tapi some people ade mengalami bende ni. contoh nye kawan baik aku sendiri. tak perlu kot nak gitau sape kawan aku tuh. korang bukan kenal pon. ye dak?? ^__^

aku pernah suke kat someone paling lame pon 3 bulan camtu lah. someone tu tak bermaksud pakwe owkey. someone yang kite suke tapi die buat tak nampak. aku ni bukan jenis suke tunggu tunggu orang nak suke aku balik. mana kan aku tunggu orang masuk tandas pon malas. ni kan pulak nak tunggu orang suke aku balik. memey dop lah wehh.


maybe jenis orang atau keturunan jugak kot yang jenis tunggu lame lame ni. but some people were get the wrong meaning of their heart or feelings. sebenanye deorang just care about that people. but they subscribes the feelings as love. but, bukan semua larh. ade yang betol betol jatuh cinta kan. and i think bertuah nye orang yang dapat rase jatuh cinta ni. sebab bukan semua yang ade nikmat tu. just some special people who has a special heart can have love like that. *contoh orang yang belom jatuh cinta truly : aku lah.

bukan aku cakap orang yang belom jatuh cinta truly ni tak ade a special heart. nop nop nop. hey aku pon termasuk skali owkay. special gak ape hati aku. boley pam oksigen, boley pam darah semua. special lah tu.
but they, yang pernah jatuh cinta ni. aku rase unik gile hati deorang neh. bukan ape. ley tahan sakit bile cinte tak berbalas, boley simpan rase cinta tu bertahun2 walau orang yang dicinta tu bergembira ngan awek/pakwe len. korang ingat tak sakit ape bile tengok someone we madly in love, love somebody else. eshh. aku cakap awal2, aku tak sanggup weh. nak sakit betahun tahun.

yes im selfish. if u want to said so larh. dah tu agak2 tak selfish ke lau bia orang suke kite betaun taun tuh?? okey lau tak tau, dimaaf kan lah. but let say u know it. but u just ignore it?? tak ke kejam tu?? korang mesti cakap camni an:

dah tu lau die suke aku nak buat camne?? tak kan aku nak suruh die stop suke aku.


perasaan hak masing masing. dah die nak suke, lantak die lah. hal aku suke hati aku lah aku nak suke sape balik kan?? yang die nak tengok aku bemesre ngan awek/pakwe aku tu pesal.?? tak suruh pon.


eh ade aku suruh ke die jatuh cinta ngan aku??


hamboi kau jah!! sedap ko nye mulut. dah ko rase die ley cakap ke "stop lah hati oi cinta kat die tu.die tak cinta aku"

kalau boleh lah buang rase cinta tu cenggitu je. takde nye die nak suke kau betahun tahun. habis kan boreh je. menyakit kan hati. kau tauk??

salah korang jugak deorang jatuh cinte kat korang. haah?? tak salah?? ko tak buat pape??

dah yang korang senyum senyum cam kerang busuk kat die tu pehal doh??


yang korang pandang pandang die sampai die syeeeook sendirik tu pehal??


yang korang cakap ngan dorang pegang2, mesra mesra, layan dorang cam korang pon jatuh cinta same tu pehal.??


yang korang call dorang hari2 tu luah perasaan korang tu pehal weh??



*sila pegang aku sekarang. rase cam nak pi lempang orang jek. geram neh. grkk. (eh teremosi plak)

korang tau tak tu semua harapan pade dorang. harapan yang korang akan balas cinta deorang one day. lau bukan tahun depan pon, tahun ketiga kehadapan. tuh yang jadi betaun tahun tuh. dari harapan tu lah cinta deorang makin kuat. and at last susah nak buang. last last kecewa.

satu je aku nak cakap:

yang cantik/hendsom/jambu/cute/spongebob semue, udah udah lah tambah kecomelan kome tuh. bersederhane tu kan okey je. (*eh cam ade ketagori lain je kat ats tu. gasak lah.)

dah dah lah tu bagi orang harapan kosong. lau ko suke die. pergi satu kepale. lau tak. pergi mati sekarang. eh tak!! maksud aku stop lah.





and pade yang suke kat orang betaun taun tuh. udah udah lah. lau ko rase die memang tak nak kat kome. stop lah sakit kan hati sendiri. kesian aku nengok nye. cube lah buke hati tu kat orang lain. luas kan sikit skoop pandangan korang tuh. tak yah tunggu mangkuk hayun yang tak reti bahase melayu tu.

*aku ni memandai jek nasihat orang. kang kena batang hidung sendiri tak pasal aku meroyan nanti. haha.

No comments:

Post a Comment