Monday 3 October 2011

Good luck PMR peps.

assalamualaikum.

hai adik adik yang akan or sedang menduduki PMR ( sori sbb tak tau actual tarikh PMR ^^ ).

camne persediaan korang nak jawab PMR ni? da rase 100% sedia dah? lau dah bgs lah. lau tak. rileks suda. hee(bad influence!! jgn ikut!! ).

meh nak cite skit pengalaman akak(tua je rase nye.hesh) mase PMR dolu2. hehe.

*okey before that from now on blog ni akan gune ap sahaje kate ganti diri mengikut mood atau kesesuaian cerita. no hurt feeling okey. chill sudey. ( ^_^ ) 


mase zaman den PMR dolu2, den ni nak cakap pandai memang jauh lah kan. mcm langit ngn bomi da ha(eh.sesuai ko? lantok lah) da la taun tu jugak den memang tak fokus lansung study. mane tak nye. memang dari form 1 blur weh. adey. memang hari hari lah tetanye2 asal la otak aku ni bongap sangat. blaja tak masuk masuk. mase form 1 aku dok asrama. so paham paham la an penyakit budak dok asrama. tido yo lah kijo nye. memang zaman kegelapan gile ahh aku an mase form 1 tu ha.

dolu2 lebey kuang camni le kowt. pantang nmpak meja. mate automatik tutup.hehh.

pastu masuk form 2. ingat nak da ley fokus da la study. sebab da dok uma kan. so penyakit mengantuk tu hado lagi. tapi kurang la skit. tak la macam form 1 dolu. dah macam tak pegi kelas lansung da aku rase form 1 tu. burok perangai mase tuh( sekarang pon burok agy ).tapi. memang mencari nahas la aku ni an. mase raye haji orang korban lombu aku poi korban kaki. haa. patah kaki kau tauk. bebulan ak dok sepital. sampai naik tombam aku dek baring jek atas katil tu ha. semua nye sebab rase yang membuak2 nak blaja moto. sebab balik kampong je tengok kazen bawak moto an. aku pon nak try lah. da la mak ayah tak tau ak blaja moto. heshh. memang lau tanpe izin mak ayah tu sumue tak berkat. ingat tu.

mase malam raye haji tu. aku da mule bejinak jinak dah ngan moto tu( ayat buku habis kau. ley la tiru wat jawab BM nanti eh.) malam tu memang sikit agy nak jatuh. maklum lah degil an. tak serik. sampai cermin sisi moto atok aku senget kau. gare gare aku nak blaja moto. hee. tapi bile atok aku tanye. aku ngn kazen komplot aku tak ngaku. kite owg cakap kazen2 laki yang buat. sebab diorang yang slalu pakai moto tu. haha. sian korang. maap la yek. perangai tak matang lagi mase tu. hehe.

pastu mase raye haji. sume owg klua nak pegi tengok owg sembelih lombu pas semayang raye tu. aku ngan kazen aku curi curi amik moto poi keliling kampung. da la tak pegi semayang raye kau. memang cari malang la an. last last.( malas nak cite banyak2.hee) berakhir lah ngan aku terbabas. terlanggar belakang uma orang. nasib baik lah allah tu sayang aku lagi an. pegi langgar uma orang. tak terjun curam. maklum lah kampung aku tu cam bebukit skit. lau aku terjun bukit tu. takde lah ak nak tulis blog arini an. hee.

wuwu. kesian kat diri sendiri mase tu.

yang takleh bla nye aku yang patah kaki tanpe sedar ni tak nanges. yang beriya nangis meraung kat tepi jalan tu kazen komplot aku tu ha. segan aku ngan orang kampung nengok kazen aku nanges. heee. yang aku sedar kaki aku patah nye bile orang angkat moto tu dari riba aku. bapak aiih kaki aku da rupe kaki gajah da mase tu aku tengok. bosar nye kemain duh. ingat bengkak je. bangun nak jalan. tak leh nak angkat kaki. da cuak da aku mase tu.sib bek la ade pakcik tlg angkat aku an. baik pakcik tu. time kasih pakcik.(lau pakcik bace blog saye lah. hee).

sume orang tak jadi raye di sebab kan aku. mak aku kene jage aku kat sepital. ayah aku lak urus pasal hal sepital tu. mase tu cam rase besalah gile ah kan. sebab sume orang tak raye sebab aku weh. mau tak terase. memang batu la hati kau tu. huu. so form 2 lepas 2, 3 bulan gitu aku pon poi lew skola ngan berteman kan tongkat. haha. klaka lak lau diingat2 balik. akhir taun sebelah kasut je yang burok. sbb ak poi skola gune sblh kasut je. sblh lagi semen.

rugi aku tak try aksi ni mase tu. alang alang kan. hee.

form 3 lepas da sihat semua. awal taun dok asrama kejap. sebab mak ayah aku pegi haji. so hape lagi. tabiat lame berulang la weh. tido lam kelas. heshh. pastu subjek aku paling lemah skali mase tu math ngan bahase arab. b.arab tak yah cakap la kan dari dulu sampai sekarang benak. memang tak tau lansung. cam tak penah blaja weh. math pulak. dah lau ko tak catch dari form 1, form 2 memang ko jangan harap la nak catch mase form 3 an. blur weh. tak nampak bayang lansung math ni nak wat cane. so paham2 la an aku nye PMR dpt ciput je. A tu ade sekor due je. yang len lak opcoz la ad yg gagal an. so, sebab tu la bagi aku form 1 sampai form 3 tu zaman paling gelap dalam hidup aku. tapi alhamdulillah form 4, form 5 aku okey.

eh cam lari tajuk gile aku an. cakap nak cite sal pengalaman PMR je. ni dah cite sal kisah hidup da ni. wakk lu pengalaman PMR. haha. gasak lah. lau nak bace terus kan. taknak tutup. hee.

okey lah. da habis da cite. pade adik adik yang akan mengadap PMR tu. amik la pengajaran dari kisah akak ni (ececeh geli aku dengor). yang tak hadap PMR taun ni. jangan ingat korang free tauk. korang kene fokus dari form 1 lagi. tu pon lau nak result cantek r. lau tak nak. chill sudah. nanti dapat result. tahan la telinga tu dengar leteran mak ayah korang. akak tak tanggung eh. pepandai korang lah.


"GOOD LUCK FOR PMR CANDIDATES!!! U WILL GET WHAT U FIGHTING FOR" 
*ingat. usaha tu jangan lupe. tawakal pade allah. sebab dia yang tentu kan kejayaan kite.
usaha 60%, tawakkal 40%
insyaallah tercapai la ape yang awak nak tu.

No comments:

Post a Comment