Monday 24 October 2011

mari mendedah rambut.

assalamualaikum.

someone cakap + tanye :-
 " why not u not wearing the tudung, u must be look pretty without it, pakai mase pergi masjid je lah."

aku jawab sambil senyum:
" cannot "

ehemm. trima kaseh mrs dot dot (name dirahsiakan ats sebab tertentu ) atas pujian tu. *pujian ke tu?? ntah*

lepas pertanyaan tu, dalam hati mengucap panjang. takut pulak tergugat ngan pujian mengahasut tu. yelah. haku ni bukan nye kuat iman sangat kan. jahat jugop kekadang.

lepas mengucap panjang. baru aku jawab pertanyaan mrs tu, tapi lam hati je lah.

sy pakai tudung ni tak lawa sangat ke sampai mrs cakap cenggitu. tetibe rase rendah diri. sobs.

tapi tak kesah la lau orang tengok sy tak lawa pon pakai tudung, janji pada allah saye lawa, sebab tutup aurat. walau belom sempurna, sekurang nye saye cuba.

sy tak marah ngan pertanyaan tu. tapi lau sy tanye balik boleh?? 
" why not u not wearing ur baju. u must look more sexy."

agak nye besepai aku kene penampo free kat situ. haha. sebagai seorang islam memang lah kite tak patut marah lau penganut agama lain tanye camtu. sebab deorang tak faham. tapi ape yang haku marah sekarang neh. pandangan tu semua nya datang nye dari orang islam yang buat tudung tu just a gaya pesen terkini. tak ade function.

ape maksud aku gaye pesen terkini ialah:
tutup rambut sahaje, leher gondol.
pakai tudung, tapi pakai baju sendat, lengan pendek.
pakai tudung, baju jarang.

*tu je lah yang aku leh cakap. mls nak tulis panjang2. bukan ade kesan pon lau korang bace. buat penat aku je.*

aku tak cakap yang aku sempurna. dah pakai tudung labuh sampai kaki, dah pakai jubah besar macam guni. tak pernah buat salah. bukan same sekali. tapi kite kene same2 perbetol kan ape yang kurang pade kite. jangan biar agame lain pandang yang kite ni just pandang remeh pade agame kite. jangan penganut agame lain anggap tudung tu cuma pesen terkini orang islam. jangan. tujuan asal tudung yang kite pkai tu kan untuk menutup aurat bukan. kerane tuntutan agame. bukan nye hanye sebagai pesen sahaja.

lau nak pakai tudung. tutup lah aurat betol2. jangan kepale tutup lain bogel. jangan. jangan jadi kan kite ni sebagai penyebab agame lain pandang rendah kat agama kite. tak silap berdosa kite nanti.

pade yang tak bertudung lagi, saye doakan awak akan bertudung satu hari nanti. moga terbuka lah hati awk nnt ye. aminn. ^_^

kay lah.habis dah beleter. sebenanye nak lepas hangin kat soklan atas tadi tu je. berasap gak lah tadi. haha. k bai.

No comments:

Post a Comment