Sunday 18 December 2011

permulaan era kedewasaan.

assalamualaikum.

eshh tajuk da macam tajuk buku klasik zaman perang jepun da. haha.

baru lepas makan lunch ngan family. lauk sambal belacan. signiture dish mak aku. sambal belacan pling spesel. dengan ikan singgam ( aku sebut: singgang). lau tak tau. google lah. tu pon lau jumpe. =____=

aku lunch lewat sikit arini. aku turun tadi pon mak ngan ayh dah siap makan dah. tadi bizi buat resume nak apply keje. eksited first time nak apply keje. laguu ni lah jakun dye. ^__^

aku nak apply keje cikgu sambilan. tapi sebenarnye aku rase macam dalam mimpi lagi neh. sebab hayat hidup aku belaja dulu. kerja paling aku taknak buat adelah menjadi tenage pengajar. sebab ape?? sebab aku tak suke dealing ngan budak budak yang berperangai macam aku mase sekolah dulu. banyak songeh. harap2 budak yang aku ajar nanti tak banyak songeh lah.


and aku ingat lagi aku pernah cakap " aku takkan jadi cikgu walau ape pon berlaku".

haaa kau amik nak. bende yang kau taknak tu lah yang kau nak apply arini tau. cakap besau sangat. padan lah muke tuh. T___T

tapi ekceli tak teruk pon jadi cikgu neh. ley jumpe student2 yang cute miut. bagi ilmu kat orang. takde lah perap sengsorang jadi pekasam kat lam otak aku neh. communication skill aku pon ley improve. dah asyik cakap omputeh ngan budak2 tuh. insyaAllah. i will try my best. harap Allah berkati lah niat aku neh.


tapi yang aku takut sekarang nih. kang aku ajar budak budak tu tak paham acane?? kang dowg jadi makin dajjal ke cane?? tak ke naye aku di salah kan nanti. wuwuwuw. T____T

takpe lah. ape ape pon. belom cube belom tahu kan. i hope the best for me. dan doa kalian semua semoga aku ley jadi cikgu yang baik. doakan tau!! aminnn. ^___^

No comments:

Post a Comment