Tuesday 6 December 2011

sebab kenape aku tak suke tulis tips kat belog??

assalamualaikum.

aku cakap terang ngan jelas, aku bukan jenis yang blogwalking sambil tersengeh. maksud aku, aku jenis yang tak berape suke blogwalking. bukan nak sombong. tapi aku memang gini. dan satu lagi faktor nye line tenet rumah aku sememang nye lembab mengalah kan siput pig. biase lah. pengguna berokbeng(broadband) tegar cam aku nih kadang2 over limit pakai. lantak lah kan.use the resource to the fullest gittuw. baru la tak rugi bayar bulan bulan. ^__^

tapi aku sekarang bukan nak cakap pasal blogwalking ke, berokbeng ke. no no no. tapi just nak cakap ramai yang suke tulis that and this tips for something for their entry. tips putus cinta lah, tips pikat orang lah, tips terjun bangunan kasi mati *eh ade ke??*  lah. macam macam tips lagi lah ade. which is good.

and something yang majoriti people do. minoriti suke ikot kan.*which is me include also* tapi kenape kat belog ni takde tips for something pon??? haaa!! that thing lah yang i wanna talk about with u all sekalang. hee.

orang yang nak tulis tips ni mesti lah die dah praktikkan tips yang die nak bagi orang tu kan.?? lau tak cane die nak tau yang tips tu will work like something they said. kan?? and that is my problem. selame aku hidup ni. tak pernah ade peraturan tetap pon lam hidup aku. kecuali peraturan agama. tu pon ade eksiden sikit kadang kadang, and peraturan sekolah. alhamdulillah setakat ni aku tak pernah lagi di cop sebagai pelajar bermasalah kat sekolah.* okey maybe im a bit nerdy mase sekolah dulu. have fun for u to hear that.*

then, nak bagi tips kat orang macam mane lau aku sendiri pon perlu kan tips untuk hidup atas dunia ni?? tunggang langgang hidup. mengadap jugak kegagalan. and i feel im still in gagal stage sekarang. T___T



nak tulis tips cinta untuk korang?? aku sendiri pon da bape kali gagal bercinta. nak motivate diri sendiri dari tak terjun bangunan tu boleh lah. tapi lau nak halang korang dari terjun bangunan rase nye lepas aku habis cakap je, teros korang arwah.

bukan semua orang ade bakat bagi tips, nasihat ngan leteran ni tau. orang yang ley bagi orang lain tips ni memang aku respect lah. sebab orang istimewa je yang reti bagi tips kat orang lain. sebab tu aku respek gile ah kat orang yang pilih profesion guru or yang kite panggil cikgu. bukan senang tau nak tukar kan knowledge yang ade dalam otak kite ni pade sesuatu yang orang lain akan paham. sebab tu lah ade cikgu yang best n ade yang tak bape nak best. sebab not all human have that specialized.

lau nak bagi tips mengena ngan kecantikan pulak. huhh!! padan kowang muncung kan bibir bawah ajeee lah. dah lah aku ni tak cantik. nak bagi tips cantik?? memang lau jual kosmetik takde nye orang nak beli. jauh yang amat. ye dak? ^__^

lau aku cantik gini memang aku bagi kowang tips. tapi aku sendiri pon rase aku mengalah kan kak limah nye muke aje. eheh.


yang aku tau kite ade bakat bagi tips dan leteran bile kite dah jadi seorang ibu. memang keluar lah bakat terpendam selame berpuluh, berbelas tahun tu. hehe. maklum lah, nak anak jadi orang, beleter tu perlu.kan?? *asal aku rase cam mak mak je??*  betol tak makcik??

pape hal pon bagi aku mativator terbaik adelah diri sendiri dan pemberi tips terbaik adelah pengalaman. sebab setiap orang tu kan pengalaman berbeza beza. that why lah aku lebih refer give my self tips first. rather than give to others. but one day aku tak tau lah kan. lau aku rase macam ade hati nak tulis tips kat korang. kite tengok je lah ape jadi nanti. kbai.





No comments:

Post a Comment